Prineste čas do svojho života

Zbavte sa stresu z porovnávania 

Mieru pocitu šťastia znižuje priemerný počet hodín v práci, poškodzovanie životného prostredia, zločinnosť, inflácia a nezamestnanosť. Okrem týchto celospoločenských faktorov šťastie najviac zmenšuje POROVNÁVANIE, hovoria výsledky štúdie MUDr. Františka Koukolíka, DrSc.

Ako súvisí nedostatok času s porovnávaním?

V tomto článku vám ukážem, ako vďaka oslobodeniu od porovnávania môžete získať viac času pre seba. Predtým sa však pozrime na realitu bežného života. Radostné detstvo, školské povinnosti, realita trhu práce, zamestnanie či podnikanie. K tomu partner, deti, zabezpečenie bývania, dovolenky a po čase únava, depresia či vyhorenie.

Automaticky sa z vnútra derie otázka: „Toto je naozaj v živote všetko?“ V zápätí ďalšia: „Po čom naozaj túžim?“ Odpoveď často prekvapí: „Neviem,“ odpovedáme zdesene. No, netreba sa desiť, veď aj neviem je odpoveď.

Čím viac  rôznych povinností plníme bez toho, aby sme sa každodenne starali aj o seba, tým viac sa strácame. Pracujeme, nakupujeme, cez víkend sa stretávame s rodinou a priateľmi. Žijeme pod stresom z povinností, no čo je horšie, aj pod stresom z porovnávania seba samých s príbehmi, ktoré nám servírujú médiá. Bez prestania nás informujú, akým štýlom by sme mali žiť ― čo je IN. Ako však nájsť svoje osobné IN?

Problémom je, že čím menej poznáme pravú túžbu svojho srdca - svoje IN, tým viac času venujeme sledovaniu príbehov iných, a tak  sa zvyšuje šanca, že spadneme do pasce porovnávania. Nie je to však vaša chyba.

Práve POROVNÁVANIE nás dostáva do stresu

Podľa Americkej lekárskej asociácie je STRES základnou príčinou spôsobujúcou viac než 60% všetkých ľudských chorôb a spôsobuje chronickú únavu. A nielen to, tým, že v strese neprejavujeme naplno svoj talent, robíme to čo nás nenapĺňa a tak odkladáme svoju prácu.

Odkladaním stratíme priemerne 3 hodiny denne, čo je 1 095 hodín ročne, alebo tiež 1,5 mesiaca. Aké by to bolo, keby ste denne ušetrili aspoň 1 hodinu?

Ako by ste ju využili? Ako by ste využili  tých 365 hodín navyše?

To je 46 osemhodinových pracovných dní, ktoré môžete venovať svojej rodine, priateľom, cestovaniu, koníčkom, práci či svojmu poslaniu. Jednoducho tomu, čo vám prináša sladký pokoj a šťastie, či už ste zamestnaní, alebo podnikáte.

 

Ako objaviť svoje pravé IN

Pri hľadaní odpovede na otázku, čo je moje osobné  IN, som získala dôležité poznanie.  Čím skôr ho v živote objavíme, tým skôr doplávame do svojho cieľa a pomôžeme ľuďom či spoločnosti. Svoj život vďaka realizácii svojho poslania naplníme nadšením, radosťou a šťastím.

Ako objavovať svoje osobné IN, to sa nevyučuje na žiadnej škole, i keď by sa malo začať najneskôr v druhej triede. Ako začať? Začnite stratégiou čistej mysle. Čistá myseľ je, ako keď si predstavíte dokonalý čisto uprataný byt, v ktorom rozvoniava čerstvá káva. Všetko je na správnom mieste a cítite sladký pokoj a šťastie. Čím ste šťastnejší, tým spontánnejšie sú riešenia situácií či odpovede na vaše otázky.

Čistú myseľ ovplyvňujú dva faktory. Jedným z nich sú už spomínané médiá. Ak chcete, aby správy z médií neovplyvňovali vašu čistotu mysle, je načase znížiť prísun informačného stresu, korigovať čas, ktorý strávite sledovaním médií. Nemalo by to byť viac ako 7 hodín do týždňa.

Začnite tým, že sa otestujete, ktorý trávite sledovaním médií. Zaberie vám to tri minúty a zistíte, ktoré aktivity vám pomôžu oslobodiť sa od informačného stresu. Taktiež sa naučíte tri kroky objavenia osobného IN, stačí, ak na konci dotazníka necháte na seba kontakt. Získate tak q-book s tromi jednoduchými krokmi, ako sa zbaviť stresu - kliknite TU. 

Vďaka tomu, že budete menej pod vplyvom informačného stresu z médií ― TV, internetu, novín, časopisov ― získate viac energie a sily žiť svoj vlastný príbeh. Vďaka tomu každý deň urobíte aspoň jednu zmenu či konkrétnu aktivitu, ktorú ste dlho odkladali, a získate najmenej 365 hodín za rok.

Stojí vám 365 hodín zato ísť do toho hneď teraz? Ak áno, teším sa s vami. Ak váhate, je to prirodzené, každý máme v živote oblasti, ktoré sa nám ťažšie menia. Pomáha, ak si dovolíme pozrieť sa na ne z nového uhla pohľadu.

Veľmi by ma zaujímalo, či máte svoje osvedčené postupy, ako znížiť vplyv informačného stresu z médií na svoj život. Sledujete médiá menej ako 7 hodín týždenne a máte viac času na seba, či svojich blízkych? Napíšte mi do komentárov.

Ak sa vám tento článok páčil, dajte mu „páči sa mi“ alebo ho zdieľajte so svojimi priateľmi. Týmto spôsobom mi dávate vedieť, že má zmysel deliť sa s vami o moje poznanie.

Moja téma je ŠŤASTIE. Chcete vedieť ako premeniť ťažkosti v živote na ŠŤASTIE? Začnite jednoduchou otázkou: Čo ma urobí dnes šťastným? Sledujte tento blog a dozviete sa viac.PS: Ak máte nejakú konkrétnu ťažkosť, ktorá Vás trápi napíšte mi. Ďalší článok môže byť práve pre Vás.

Komentáre

Naposledy publikované od autora

Páčil sa Ti tento článok? Zadaj kontakt, pošleme Ti ďalší


Získate pravidelný prehľad o novinkách od autora v blogu a projektoch.